aku mencari..

aku mencari sebuah kebenaran,

aku mencari sebuah ketenangan,

aku mencari sebuah keindahan,

aku mencari sebuah kekuatan,

tetapi...

apa yang aku dapat,
kebenaran yang disembunyikan dengan kebatilan,
dan kebatilan itu terlihat sebagai kebenaran,

tetapi...

apa yang aku miliki,
ketenangan yang di kosmetikkan utk ku lihat ia sebagai ketenangan,
dan ianya hanyalah ketenangan yang tidak memiliki kebaikkan,

tetapi..

apa yang aku rasainya,
keindahan yang tiada indahnya,
hanya bertatahkan nama tetapi bukan sebagai rasa,

tetapi....

kekuatan yang aku miliki,
digunakan untuk menghadapi mereka yang lemah.

apakah aku masih mencari? itu masih menjadi tanda tanya buat diriku yang
tidak memiliki apa-apa ini,

apakah aku masih mencari? perlukah aku mencari? atau aku hanya menunggu
duduk dan tidak berbuat apa-apa, sampai apa yang aku ingin miliki bertamu menghadap ku.

adakah begitu? adakah perlu? adakah mesti?

adakah perlu aku mencari.......


nukilan: hati sang lelaki.

No comments:

Post a Comment